Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
Datos de
Investigación
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
    • TODO
  • Ayuda
    • Qué son y qué no son los Datos de Investigación
    • Cómo obtener un DOI/Handle
    • Cómo reutilizar y citar los Datos de Investigación
    • Preguntas frecuentes | FAQs
    • Contacto
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Acerca de
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • METADATOS
  • CONDICIONES DE USO
  • ARCHIVOS
  • ITEMS RELACIONADOS
  • ESTADISTICAS
 
 
Datos de investigación

Tower of London: Problem Parameters and Error Analysis in 5-year-old children from unsatisfied Basic Needs Homes

Autores: Giovannetti, FedericoIcon ; Pietto, Marcos LuisIcon ; Segretin, María SoledadIcon ; Lipina, Sebastián JavierIcon
Publicador: Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
Fecha de depósito: 23/07/2024
Fecha de creación: 19/07/2024
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

Planning can be defined as a procedure aimed at achieving a determined goal or solving a problem. Tower of London task (TOL) is one of the most used cognitive tasks for measuring successful cognitive planning. However, error analysis of TOL was not studied enough in child samples. In the present study, a TOL task was administered to a sample of preschoolers from poor homes. The current study aims to analyse the influence of different problem parameters on TOL’s performance. Such analyses include assessing the number of correctly solved problems, the time required to solve them, and children’s behaviour in incorrectly solved problems. Results showed that, while in correctly solved problems, only planning times showed statistically significant differences between with different problem parameters; in incorrect trials, movement times might also be relevant. Different patterns of response time results could show qualitatively different processes in correct and incorrectly solved problems. Higher planning times in correctly solved trials might evidence a pre-planning or look-ahead processing, while higher error movement times in incorrectly solved trials might show a more online-planning process. In conclusion, this study could show the relevance of looking at both correct and incorrect solutions to planning problems, revealing important differences in planning processes and strategies applied by children in order to accomplish a determined goal.
Palabras clave: Tower of London, Planning, Poverty, Children
Alcance geográfico
.

Alcance geográfico

.
Identificador del recurso
URI: http://hdl.handle.net/11336/240592
Colecciones
Datos de Investigación(CEMIC-CONICET)
Datos de Investigación de CENTRO DE EDUCACION MEDICA E INVESTIGACIONES CLINICAS "NORBERTO QUIRNO"
Citación
Giovannetti, Federico; Pietto, Marcos Luis; Segretin, María Soledad; Lipina, Sebastián Javier; (2024): Tower of London: Problem Parameters and Error Analysis in 5-year-old children from unsatisfied Basic Needs Homes. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. (dataset). http://hdl.handle.net/11336/240592
Condiciones de uso
Las buenas prácticas científicas esperan que se otorgue el crédito adecuado mediante una citación. Utilice un formato de citación y aplique estas normas de reutilización.
Compartir
Archivos del conjunto de datos
Archivo
Notas de uso
Tamaño
Giovannettietal2024JCCS.csv
R Code - Código de análisis de R  Más
216.8Kb
Giovannetti_et_al_2023_script.Rmd
R Code output - Resultados  Más
56.43Kb
Giovannetti-et-al-2023-script.html
Dataset - Base de datos  Más
1.295Mb
error_types.csv
Dataset - Base de datos  Más
18.99Kb
Giovannetti_et_al_2023_script.Rmd
R Code - Código de análisis de R  Más
58.80Kb
Giovannetti-et-al-2023-script.html
R Code output - Resultados  Más
1.320Mb
 
 
Consultar
  Descargar solo metadatos (JSON)   Descargar solo metadatos (XML)
 
Preparando la descarga
 

Ver el registro completo

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades
  • Todo

Ayuda

  • Qué son y qué no son los Datos de Investigación
  • Cómo obtener un DOI/Handle
  • Cómo reutilizar y citar los Datos de Investigación
  • Preguntas frecuentes | FAQs
  • Contacto

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Acerca de

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES